Preguntes frequents

Puc fer consultes per telèfon o correu electrònic?

Sí, sempre que es tracti de consultes concretes que permetin una resposta pràcticament immediata:

Tel: 93.574.32.34 ext.2513 i 2539

Correu electrònic: arxiu@staperpetua.cat

Quins fons són accessibles a través del web de l'arxiu?

Al web de l’Arxiu Municipal es té accés a la documentació que ha estat digitalitzada i que és de lliure accés tant del Fons municipal com d’altres fons i col·leccions.

 

Estem treballant per incorporar els catàlegs i inventaris de tots els fons. Així com també en digitalitzar una part de la documentació. També es posarà a disposició els catàlegs i inventaris en un format reutilitzable per a la seva descàrrega.

 

Per a la documentació que no estigui accessible al web és necessària la consulta presencial i emplenar una sol·licitud.

.

Puc consultar qualsevol document de l’Arxiu.

Molta de la informació i documentació que es custodia a l’Arxiu es pot consultar, però d’acord amb la legislació vigent i ha alguns documents que són d’accés restringit o només accessible pels seus titulars per contenir dades personals protegides, fan referència a infraccions, fan referència a menors d’edat, si pot afectar a la intimitat i altres drets privats legítims, si estan afectat pel secret professional o per drets de propietat intel·lectual i industrial.

On és l’Arxiu municipal. Quin és l’horari d’atenció?

L’Arxiu Municipal es troba a la planta baixa de l’edifici de l’Ajuntament, a la plaça de la Vila, 5.

 

L’horari d’accés i consulta al públic és de 9h a 14h. De dilluns a divendres.

 

Per altres hores cal demanar cita prèvia.

 

També disposa d’instal·lacions a la planta -1 de la Biblioteca municipal Josep Jardí, al Passatge Granollachs s/n. Actualment per motiu d’obres de millora al dipòsit, resta tancat a la ciutadania.

 

Per consultar els fons allà dipositats cal demanar cita prèvia a l’Arxiu.

Què he de fer per consultar els fons i documents de l’Arxiu.

Emplenar una sol·licitud que es proporciona a l’OAC, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, o mitjançant la seu electrònica i també enviant un correu electrònic a la bústia de l’arxiu.

He de pagar per la consulta?

No. La consulta dels documents és gratuïta, únicament es cobren les taxes de reproducció i ús segons el que estableix l’ordenança fiscal num.1.

Quin tipus de fons puc trobar a l’Arxiu?

Fonamentalment els documents produïts o rebuts per l’administració municipal i les donacions de particulars i entitats. Són documents que testimonien les relacions entre l’ajuntament i els seus veïns: obres, indústria, serveis, gestió del territori, població, educació, assistència social, sanitat, etc. A més, hi ha diversos fons fotogràfics, hemeroteca amb premsa local, i una biblioteca tècnica amb un fons especialitzat en història local i comarcal, arxivística i dret administratiu.

És necessari algun tipus de requisit per accedir a l’Arxiu?

No. L’arxiu està obert a tots els ciutadans.

Existeix una sala de consulta?

A les instal·lacions de l’Arxiu a l’Ajuntament, es disposa de dos punts de consulta per a ciutadans i investigadors.

A les instal·lacions de la Biblioteca (actualment tancat per obres) es disposa d’una sala de consulta amb diversos punts habilitats per als ciutadans i investigadors, així com amb dos ordinadors.